طی چندین دهه اخیر، استفاده از اینترنت به یک نیاز عمومی تبدیل شده است و فضای وب کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است، در نتیجه کسب و کارهایی نیز در بستر اینترنت و در وبسایت ها شکل گرفته اند. درآمدزایی از طریق سایت، بسته به کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده متغیر است، اما باید گفت یک سری اصول و روش هایی وجود دارند که با بهره گیری از آن ها می توان از یک سایت، پول بدست آورد. در ادامه این مقاله به پرسشی مبنی بر این که چگونه با داشتن یک سایت پولدار شویم پاسخی ارائه خواهد شد که علاوه بر این که دلیل، مشخص شود یکی از روش های کسب درآمد از طریق اینترنت نیز معرفی خواهد شد.  

روش های کسب درآمد از اینترنت

همه ما کم و بیش با مفهوم فروشگاه اینترنتی آشنا هستیم حتی دیجی کالا را به عنوان یک نمونه موفق در این حوزه می شناسیم. اغلب کسب و کارهای اینترنتی به شکل یک وبسایت مثل دیجی کالا سعی در بدست آوردن درآمد از طریق فروش کالاها و محصولات مختلف در فضای وب پرداخته اند، اما این ها هم فقط از چند درصد کم از پتانسیل فضای وب برای کسب درآمد استفاده کرده اند. راه اندازی کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام و شبکه های مجازی با وجود حجم بالای مخاطبین آن ها می تواند جزو دیگر روش های درآمدزایی از اینترنت باشد. این دو مکمل یکدیگرند ولی جالب است بدانیدکه بیشتر افراد در مرحله اول به سایت ها اعتماد بیشتری داشته و از آن خرید بیشتری نیز انجام می دهند پس یک روش خوب برای بدست آوردن پول در دنیای وب از طریق داشتن سایت می تواند باشد. پس نتیجه می گیریم که کسب درآمد از اینترنت محدود به داشتن یک سایت در فضای وب و معرفی آن به مخاطبان هدف نمی شود. استفاده از روش های دیگر نیز همراه با طراحی سایت می تواند درآمد بالایی را برای یک کسب و کار اینترنتی به همراه داشته باشند.

داشتن وبسایت؛ بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

وقتی صحبت از سایت می‌شود دیگر مهم نیست مخاطبان شما در کجای کره خاکی قرار گرفته‌اند.اگر سایت شما بتواند خدمات خوبی را ارائه کند می‌تواند از سرتاسر نقاط جهان مخاطب داشته باشد. تعداد مخاطبان بالا باعث شده تا درآمد سایت‌ها بسیار بالاتر از کسب‌ و کارهای سنتی باشد. پولسازی از طریق سایت بهترین روش به حساب می آید زیرا برای فروش کالا یا خدماتتان لازم به داشتن انبار یا مغازه نیست بلکه به راحتی آب خوردن از طریق طراحی یک وبسایت فروشگاهی می توانید به فروش رسیده و همیشه مشتری داشته باشید. به عنوان مثال فرض کنید شما یک دبیر ریاضی هستید و به تعدادی دانش‌آموز، آموزش ریاضی می‌دهید؛ در ماه حداکثر چه تعداد دانش‌آموز خواهید داشت؟ چند ساعت خود را باید صرف تدریس کنید؟ و .... حال اگر شما تنها یک‌بار آموزشی را ضبط کرده و برای استفاده دانش‌آموزان خود در سایت قرار دهید، دیگر مخاطبان شما تنها به یک محدوده شهری محدود نشده‌اند و شما می توانید مخاطبان بیشتری از سرتاسر کشور داشته باشید که خواهان آموزش های داخل سایت شما هستند. در ادامه باید گفت که خوشبختانه بیشتر کسب‌وکارهای سنتی را می‌توان به کسب‌ و کارهای اینترنتی تبدیل کرد و درآمدها را به‌صورت قابل‌توجهی افزایش داد.

روش های کسب درآمد از سایت

اولین روش، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می باشد البته نباید حتما بزرگ شروع کنید و یا نیاز به هزینه بالا یا کار پیچیده ای ندارید ساده ترین محصولات و البته پرفروش ترین آن ها را به راحتی تهیه کرده و سپس از طریق سایت خود به فروش بگذارید.

طراحی سایت های آموزشی، سایت های خدماتی، سایت املاک و سایت های دانلودی می توانند ایده های دیگری باشند که می توان در جهت سودرسانی و کسب درآمد از یک سایت از آن ها استفاده کرد.

البته در راه اندازی کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها نیز اولین قدم، طراحی یک سایت حرفه ای می باشد که صاحبان استارتاپ را به درآمد های شگفت انگیز و غیرقابل باوری می رسانند. بعد از این که یافتید چگونه می خواهید از سایت خود کسب درآمد کنید باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که در کدام شهر می خواهید به فعالیت بپردازید.

البته شاید بپرسید که چه فرقی می کند در کدام شهر سایت خود را طراحی کنیم؟ در ابتدا باید بگویم منظور، این است که فعالیت خود را به یک شهر خاص در آغاز کار محدود کنید تا اگر می خواهید سایت خود را در نتایج بالای جستجوی گوگل بیابید براحتی بتوانید برای موقعیت مکانی شهر خود این کار را انجام بدهید.

به عنوان مثال اگر قصد طراحی سایت درر تبریز و سرمایه گذاری در شهر تبریز را دارید ابتدا باید بسنجید که آیا شهر تبریز برای شروع فعالیت اینترنتی شما مناسب است یا خیر.

برای اینکه بتوانید نتیجه دلخواه خود را بگیرید باید با شرکت های طراحی سایت در تبریز و آنان که پروژه های موفق را اجرا کرده اند صحبت کنید

یکی از شرکت های معتبر در تبریز شرکت پارماتیک است. اگر طراحی سایت در تبریز پارماتیک را انتخاب کنید احتمالا شما نیز جزو کسانی خواهید بود که در این رشته به موفقیت می رسد.

برای مراجعه به سایت پارماتیک می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

در طراحی این سایت ها، به سئو و بهینه سازی سایت نیز باید توجه شود. سئو (SEO) وضعیت شما در نتایج جستجو جابه جا می کند و برای کاربران شما دستیابی به سایت را آسان تر می کند، هچنین می توانید به کمک سئوکردن سایت خود  مخاطبان بیشتری نیز برای سایت خود جذب کنید. وضعیت سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل تاثیر زیادی در میزان فروش و کسب درآمد از وبسایتتان دارد درنتیجه برای پاسخ دادن به این سوال که "چگونه با داشتن یک سایت پولدار شویم" علاوه بر طراحی یک سایت حرفه ای باید به سئوی سایت نیز توجه شود.

از کجا شروع کنم؟

همان طور که متوجه شدید، با این که از طریق طراحی یک سایت می توان به درآمدهای بالایی نیز دست یافت اما اگر هوشمندانه، اصولی و با یک استراتژی درست شروع نشود، شکست خواهید خورد. چندین ماه است که کشور های مختلف حتی ایران با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند این موضوع خود عاملی شده است تا کسب و کارهای سنتی ضرر های بسیاری بکنند.

طبق آخرین آمار بدست آمده از تحقیقات انجام شده در دوران کرونا درآمد بسیاری از سایت ها تا چند برابر بیشتر شده اند پس می توان گفت که فرصت خوبی است تا کسب و کار خود را در فضای وب عرضه کنید. این نکته را نیز اضافه کنم که بودجه ای که به طراحی سایت خود اختصاص می دهید باید بر اساس نتیجه مطلوبی که در نظر دارید باشد تا بتوانید از طریق طراحی سایت پولدار شوید.

در آخر به این مثال نیز توجه کنید. برای مثال اگر قصد دارید که در شهر تبریز به طراحی وبسایت درآمدزا بپردازید پیشنهاد می شود که از شرکت های طراحی سایت در تبریز کمک بگیرید و با صرف بودجه ای اولیه برای دست یافتن به این درآمد های بالا سرمایه گذاری کنید. یکی از شرکت های فعال با چندین سال سابقه در حوزه طراحی سایت و سئو که سابقه خوبی نیز دارد شرکت بازاریابی و برندینگ پارماتیک می باشد و پیشنهاد می شود که برای طراحی سایت در تبریز توسط پارماتیک اقدام فرمایید.

منبع: ایسنا